Friday 4 August 2017

Ager Handel Alternativ Minecraft


Högerklickning på en bybor öppnar en GUI som gör det möjligt för en spelare att handla med byborna Villagers kommer att göra erbjudanden baserat på yrke och karriär och kommer bara att göra affärer baserat på vilka erbjudanden de gör. Olika erbjudanden kan ses genom att trycka på vänster och rätt knappar bredvid det aktuella erbjudandet Alla erbjudanden involverar smaragd som en valuta och en del som är relevant för byborens karriärhandel. Det går även att förvärva ovanliga föremål. Det är också den enda legitima metoden för att köpa flaskor o förtrollande i överlevnadsläge. handelsgränssnitt som visar en handel med 28 papper för 1 smaragd. Differentiella karriärer är tilldelade till varje bybor och kan ses i handelsguiden. Till exempel kan bruna rovdjurare vara fletchers eller fiskare smedare kan vara rustningsledare eller vapensmedar osv. Varje bybor sprider med nivå 1 i sin givna karriär, som sträcker sig från 2 4 inledande olåsta affärer, dvs alla herdar kommer att gissa med endast två alternativ, köpa ull och sälja s höra Varje nivå består av en definierad uppsättning handelserbjudanden och nivåerna är desamma för en given karriär se diagrammet nedan. De kan låsa upp nya nivåer när ett befintligt erbjudande handlas. Observera att handel GUI måste stängas innan en bybor kommer att låsa upp en ny nivå När de gör det kommer de att få Regeneration I och bli omringade med lila och gröna partiklar i några sekunder. Varje karriär har en fast sekvens av nivåer och kommer bara att låsa upp ett begränsat antal erbjudanden. Villare kommer att avaktivera ett erbjudande om erbjudandet har använts ett antal gånger chansen att avaktivera erbjudandet är slumpmässigt men ett erbjudande måste användas minst 2 gånger innan det är berättigat till inaktivering Efter att ett erbjudande har använts 12 gånger är det garanterat att deaktiveras handel Ett annat erbjudande kan aktivera ett erbjudande igen När ett erbjudande är inaktiverat visas en röd X i handelsgränssnittet och har samma partikeleffekt som ett erbjudande skapas. Ett erbjudande är garanterat att återaktivera tillgängligt alternativ och låsa upp en tier, om någon ännu inte har låsts upp första gången den handlas. På efterföljande trader kommer det bara att ha 20 chanser att göra det, per handel. Till exempel, om en bondgårdssjölare har en handel som är 8 pumpor för 1 smaragd och en stack av 64 pumpor handlas, kommer detta att räknas som 8 försök med varje försök med 20 chanser att återaktivera bybor s trades. Villagers kommer att skilja mellan skador värden, så olika färger av ull kan inte ersätta vit ull, kol kan inte handlas i stället för kol, och skadade verktyg kan inte handlas i stället för helt reparerade verktyg. NBT-data ignoreras, så innehållet i en skriftlig bok spelar ingen roll. Den fullständiga listan över karriär och nivåer finns nedan. Brown Robed Villager. Movement mönster Edit. Upon gyning kommer byborna att lämna sina hem och börja utforska byn. De vandrar helt utan in i byn under dagen. De kan gå inomhus eller utomhus. Ibland kan två bybor stanna och vända att titta på varandra i ett beteende som kallas socialisering, där de kommer att stirra på en annan bybor i några sekunder i taget. När det gäller spelare, kommer de ständigt stirra på dem så länge spelaren är tillräckligt nära, om inte bybor försöker komma in i ett hus på natten, gårdsmat eller springa bort från en zombie När en spelare angriper en bybor, kommer bybor inte att springa, men ilska partiklar kommer att flyga ut ur byn om det är i en by. Villare som andra mobs kommer att hitta vägar runt hinder och kommer att undvika några skadliga block och gå från klippor Men i trånga situationer är det möjligt för en bydare att driva en annan från en klippa eller till skada. På natten eller under regn kommer byborna springa inuti, stänger dörrar bakom dem, bor inomhus fram till morgonen På morgonen kommer byborna att gå utanför, fly från eventuella återstående zombier När zombierna är borta, kommer byborna att återuppta normala beteenden. Om en bybor befinner sig utanför byn gränsen eller en bybor utan byn upptäcker en bygräns inom 32 kvarter, kommer den att flytta snabbt tillbaka inom gränsen En bybor som tagits mer än 32 kvarter från sin bygräns kommer att glömma byn inom ca 6 sekunder Oavsett om det är i en by eller inte , en bybor är aldrig benägen att despawning. Villagers kan inte öppna fälla, stängsel portar eller järn dörrar. Det finns bevis för att byborna är benägna att överbelägga vissa delar av en by medan andra områden är helt tomma. När de rör sig inuti föredrar AI dörrar inom 16 kvarter Euklidiskt avstånd Det tenderar också att föredra dörrar med färre bybor i närheten, men i närheten är det bara 1 5 kvarter och när man flyttar in, föredrar byborna att flytta 2 5 kvarter inuti när insidan är söder eller öst och därför kommer att vara utom räckvidden av denna kontroll Under dagen har det observerats att byborna tenderar att klara sig nära en instängd bybor eller ett befintligt stort grupp av bybor, troligen på grund av att socialisera AI-rutinen som överväger deras lutning att vandra. Uppfyllning av saker Redigera. Villare har åtta dolda lagerplatser Villagers kommer inte avsiktligt att söka efter saker att hämta, men de kommer att samla in brödoljeväxtpotatis vetefrön rödbetor och rödbetor frön de råkar komma inom räckvidd av Dessa är de enda saker som de kan hämta Om en spelare och en bydare befinner sig i pickupområdet för ett föremål samtidigt, kommer spelaren alltid att hämta det först. Notera Om gameru-mobGriefing är falskt, byborna kommer inte att plocka upp saker. Hålla mat Redigera. Om en bybor har tillräckligt med mat i en inventering stapla 6 bröd eller 24 morötter, potatis, rödbetor eller 18 vete endast för bönder och ser en bybor utan tillräckligt med mat i en lagerstack 3 bröd eller 12 morötter, potatis eller rödbetor för icke-bönder 15 bröd, 60 morötter, potatis eller rödbetor eller 45 vete för bönderna, kan byboret bestämma sig för att dela mat med den byn. För att dela, finner en bybor sin första uppfinnare orjack med minst 4 bröd, morötter, potatis eller rödbetor eller med minst 6 vete och kastar sedan halva bunten avrundad i riktning mot målbynaren. När vete delas görs den först till bröd som kan resultera i i 1 eller 2 mindre än hälften av stapeln som delas. Födelse Redigera. Vuxna och bebisbruna bönder, både bönder och andra karriärer, kommer att få grödor inom bygränsen Villagers långt ifrån gränsen till någon by kommer också att ha nära grödor. Farmland som tenderar att finna kan hittas genom att söka vissa block upp till 15 kvarter från byn i X och Z och upp till 1 bort i Y en 31 31 3 areal totalt. Om en brunbränd bybor inte har tillräckligt med mat i en stapel i sin inventering 15 bröd, 60 morötter, potatis eller rödbetor eller 45 vete och hittar fullvuxet vete, morötter, potatis eller rödbetor, han kommer att flytta till grödblocket och bryta den. Om en brunbrunnen bybor har några frön, morötter, potatis eller betorfrö i hans lager och fi nds ett luftblock ovanför jordbruksmark, kommer han att flytta till det och plantera en gröda De kommer alltid att plantera från den första kvalificerade platsen i deras inventering. Notera att om gameru-mobGriefing är falsk, kommer byborna inte att kunna bo. Barnbybor Redigera. En grupp bybor som spelar ett spel av taggar. Bebyggare kommer sprint runt, kommer in och lämnar hus efter vilja De kommer ibland att sluta sprinta för att stirra på en Iron Golem Om Iron Golem håller en vallmo tar barnen försiktigt bort blomman sina händer. Till skillnad från andra rasbärbara mobben har föräldrarna och barnet inga andra personliga interaktioner än socialisering. Zombies Edit. Zombies kommer att försöka hitta och angripa byborna inom ett radie av 42 kvarter även när byboret är osynligt och försöker bryta ner dörrar Zombies kommer bara att lyckas bryta dörrar om svårigheten är hård, men bara en bråkdel av zombier som sprids i hårdläge har kapacitet att bryta dörrarna. Detta gäller även zombiegrisar om de väger hitta genom en dörr Villagers kommer att springa iväg från zombies, ibland gömmer sig i hus Villagers s bara naturliga försvar är järn golems som attackerar i närheten fientliga mobs. Zombies kommer att försöka döda byborna eller konvertera dem till zombie byborna Chansen att bybor kommer bli en zombieborger på döden är 0 på Easy, 50 on Normal och 100 på hårda babybostäder kan infekteras av zombier också. Villare kommer också att springa från zombiegrisar. Ljusredigering. När blixten träffar mellan 3 4 kvarter av en bybor , kommer det att bli en häxa. Villagare kommer att kompisera beroende på antalet giltiga dörrar Om villiga se nedan, kommer byborna passa så länge som befolkningen är mindre än 35 av giltiga dörrar, avrundad. Den typ av bybor som springer är inte beroende på bybor s föräldrar. En giltig dörr är vilken som helst dörr inom byns radie där antalet yttre utrymmen inom 5 kvarter i en rak linje på ena sidan av dörren är inte densamma som antalet yttre utrymmen inom 5 block på andra sidan dörren Ett utrymme anses vara utanför om det bara har några genomskinliga block ovanför hela vägen till himlen. Spelmotorn tar periodvis en folkräkning för att bestämma den nuvarande befolkningen i byn Alla bybor inom Landsbygdens horisontella gräns och inom 5 vertikala kvarter i centrum kommer att räknas som en del av befolkningen för att avgöra om fortsatt byteparing tillåts. Men någon bybor inom den horisontella gränsen för byn och inom byns sfäriska gräns försöker för att komma in i parningsläge så länge som det finns minst en bybor inom gränsen Om två bybor samtidigt anger parningsläge medan de är nära varandra, kommer de att träffa varandra och producera ett barn. Villighet Redigera. Dessutom måste byborna vara villig att uppfödas Efter parning kommer de inte längre vara villiga och måste göras villiga igen. Villspelare kan bli villiga när spelaren handlar med t viljan kommer att ges första gången ett nytt erbjudande handlas eller med en till fem chans på efterföljande affärer. Gröna partiklar kommer att dyka upp om byboren blir villig att handla. Detta kommer inte att leda till att de omedelbart söker en kompis. Byborna kan också bli villiga att ha antingen 3 bröd 12 morötter eller 12 potatisar i en stapel i deras inventering. Varje bybor med överflöd av mat brukar bönder kasta mat till andra bybor, så att de kan hämta upp och få tillräckligt med mat för att bli villiga Du kan också kasta bröd, morötter, rödbetor eller potatis på byborna själv för att uppmuntra avel Villagers kommer att konsumera den nödvändiga maten när de blir villiga. Profiler och karriärer Redigera. Varje bybor har ett yrke som kan identifieras av sina kläder. Villagers har också karriär som är specifika för sitt yrke Spelaren kan identifiera en bybor s karriär genom att läsa titeln överst på handelsgränssnittet Nedan följer en tabell med de olika byborna, med sina karriärer i förhållande till deras yrken, liksom de ID-er som specificerar dessa. Varje yrke har en 1 till 6 chans att förekomma, så sannolikheten för varje karriär är enligt följande. Före 1 8-handelsgränssnittet som visar en handel med 28 papper för 1 smaragd. Handelssystemet är en gameplay mekaniker som tillåter spelare att handla smaragder för objekt och vice versa med handel kan vara bra eller dåligt, beroende på vad kostnaden är och vilka saker du kanske får Trading är endast tillgänglig för vuxna bybor spelaren kan inte handla med byborna. Rätt att klicka på en bybor gör det möjligt för en spelare att handla med dem och visa sin karriär. Villagers kommer att erbjuda erbjudanden baserat på deras yrke och karriär och kommer bara att göra affärer baserat på vad de erbjuder Olika erbjudanden kan ses genom att trycka på vänster och höger knapp bredvid det aktuella erbjudandet. De flesta erbjudanden gäller smaragd som valuta och en del som är relevant för byborets yrke och karriärhandel. ws förvärvet av sällsynta saker som annars skulle vara ganska svåra att erhålla, till exempel kedja armor Handelsmekaniker gör det möjligt för spelare att få Flaska o Förtrollande i överlevnadsläge, eftersom det är det enda legitima sättet När byborna får en ny handel, lila partiklar och gröna korspartiklar visas. Efter handel med ett nytt erbjudande en gång, kommer byboret tillåta en ny nivå av erbjudanden Efter 2-12 gånger ett erbjudande upprepas kommer bybor låsa handelsbjudandet Det vill säga bybor kommer inte längre att erbjuda denna handel När detta händer måste spelaren använda ett annat nytt erbjudande i bybor s fönstret en eller flera gånger om den redan används en gång och sedan vänta en kort stund Om gröna partiklar uppträder öppnar alla branscher det vill säga bybor börja erbjuda alla affärer Det finns ett maximalt antal tiers varje bybor kan ha, varierande efter karriär När bybor har låst upp alla nivåer öppnar det inte några nya. Spelarna kommer emellertid fortfarande att kunna förnya alla erbjudanden med tra När en bybor ger bort partiklar från en ny handel får de 10 sekunder av regenerering I, vilket ger dem 4mands eller externa redaktörer kan hjälpa byborna att få nya affärer. Den nitwit bybor har inga affärer. Villare har entitetsdata associerade med dem som innehåller olika egenskaper hos mobben. Dessa entiteter ID är villager. Entity data. Tags gemensamma för alla enheter se Template Nbt arv enhet template. Tags gemensamma för alla mobs se Template Nbt ärver mob template. Additional fält för mobs som kan avel se Template Nbt arv raderbar mall. Profession Texten på strukturen som används för denna bybor Detta påverkar också handelsalternativ. Riches För närvarande oanvända Ökar med antalet smaragder som handlas till en bybor när som helst de handlas. Career ID: n för den här byborens karriär Detta påverkar också handel alternativ och bybor s namn i GUI om det inte har en CustomName Om 0, kommer nästa gång erbjudanden uppdateras, kommer spelet att tilldela en ny karriär och återställa CareerLevel till 1.CareerLevel Den nuvarande nivån för den här byråens handelsalternativ Inverkar de handelsalternativ som generaldirektören genererar om den är högre än sin karriärs maximala nivå, inga nya erbjudanden genereras Ökar när en handel orsakar erbjudanden att uppdateras Om 0, nästa handel för att göra detta kommer att tilldela en ny karriär och sätta CareerLevel till 1 Ställ in tillräckligt högt och det kommer inga nya affärer att släppa Karriär måste ställas in på 1 eller högre. Villkor 1 eller 0 sant falskt - sant om bybor är villig att kompis Bli sann efter vissa affärer de som skulle få erbjudanden att uppdateras och falska efter parning. Inventory Varje sammansatt tagg i denna lista är en vara i byborets lager, upp till högst 8 slitsar. Artiklar i två eller fler slitsar som kan staplas ihop kommer automatiskt att kondenseras till en slits Om det finns mer än 8 slitsar, kommer den sista slitsen att tas bort tills summan är 8 Om det finns 9 slitsar men två tidigare slitsar kan kondenseras, kommer den sista slitsen vara före skickat efter att de två andra slotsna kombineras. Ett objekt i inventeringen, exklusive Slot taggen. Taggar som är gemensamma för alla artiklar, se Template Nbt ärver itemnoslot template. Offers Genereras när handelsmenyn öppnas för första gången. Recept Lista över handel options. A trade option. rewardExp 1 eller 0 true false - true om denna handel kommer att ge XP orb drops. maxUses Det maximala antalet gånger denna handel kan användas innan den är inaktiverad Ökar med ett slumpmässigt belopp från 2 till 12 när erbjudanden är refreshed. uses Antalet gånger denna handel har använts Handeln blir inaktiverad när den är större eller lika med maxUses. buy Det första kostnadsobjektet, utan spårtaggen. Tagor som är gemensamma för alla artiklar, se Mall Nbt ärver itemnoslot template. buyB maj existerar inte Den andra kostnadsposten, utan Slot-taggen. Taggar som är gemensamma för alla artiklar, se Mall Nbt ärver itemnoslot template. sell Varan säljs för varje uppsättning kostnadsobjekt, utan Slot-taggen. Taggar som är gemensamma för alla artiklar, se Template Nbt arv itemnos mycket mall. Tilläggshandel med byborna Om ett öppet handelsfönster öppnas får byborna inte att vandra under normala omständigheter. Villare kommer nu att omplacera sitt yrke om det saknas ett visst yrke eller om antalet bybor i ett yrke är obalanserat, dvs om det finns många bosättare i byn och ingen smedbybor, en kommer att byta ut sin hud och visa att den har förändrat sitt yrke. Trafik har också ändrats där ett extra inmatningsutrymme har lagts till där verktyg kan placeras för att köpa förtrollningar och eller reparera. Villare kan ta bort ett handelsalternativ efter att det har använts minst 3 gånger. Även om det krävs externa verktyg eller modifieringar att applicera, kan monster-spöner koka de tidigare otillgängliga Green Robe Villagers i omodifierade Minecraft-klienter. Villare kommer att tycka om och ogillar dig, beroende på hur du reagerar till dem. Villare kan smittas av zombier som får dem att ändra sitt utseende och attackera spelaren och andra bybor. Villkor barn ren kan nu smällas enkelt genom att högerklicka på en bybor med ett byråkratiskt ägg. Tilläggsbelysning för byborna De har olika ljud för att ta skador, prata med bybor, framgångsrika affärer och avbrutna affärer. En bugg orsakade Vuxna Villagers dödade av bebiszombies att omvandla till bybor zombies. Added karriärer till bybor, dela upp handel erbjudanden inom ett yrke Denna karriär visas i handelsgränssnittet. Reserved att handelssystemet är mindre slumpmässigt det är nu tier-baserade istället, och flera erbjudanden kan vara genereras på en gång. Varje förändringar i handelssystemet, försök att handla med generiska bybor kommer att krascha spelet. Villagers uppfödar endast när villiga Det begränsar antalet bybor och förhindrar oändliga avelsbyar. Villare som hade yrken mer än 4 nu upprepa i 0-4.Generiska bybor kan nu bara skapas med hjälp av negativa yrkesnummer. Issues relaterade till Villager upprätthålls i frågespåraren Rapportera problem där. hans bybor var inspirerade av butikshållare i Dungeon Master 2 3.Notch har kommit överens om att byborna ser ut som cavemen squidwards 4. Ursprungligen skulle de mobs befolkande byarna vara grisar 5.Namn taggar som används på byborna kommer alltid att namnge bybor istället för att öppna handelsgränssnittet. Villagare kan se osynliga spelare. Efter en zombieborger är botad blir byborna sjukdomen i 10 sekunder som indikeras av de lila statuseffektpartiklarna. När en bybor är i kärleksläge går den väldigt långsamt Men när en bybor körs inomhus när natten faller, det går extremt snabbt, ännu snabbare än spelarens spridningshastighet. Den 1 6-släppta affischen visade en blått rovdyrare i bakgrunden utöver den grönroda byn. En sådan bybor har aldrig sett i - game. April fools Edit. On april 1, 2014, meddelade Mojang att byborna har tagit över hudservrarna och innehållsleveransnätet CDN som ett April Fools-skämt. Detta orsakade att spelare nuvarande hud förvandlas till bybor sk ins Detta ledde också till att användarna inte kunde byta skinn. Olika karriärbyger skinn användes, inklusive den dåvarande oanvända nitwit-byråens gröna robe. Många av ljuden ändrades också, förmodligen av byborna. De verkar likna en bybor som pratar med ord, snarare än deras normala ljud. I-spelmusiken har också förändrats för att inkludera bybor som ljud och innehåller också en byborversion av temaet Thrones-tema på titelskärmen. Ljuden härstammar från ljudresurspaketet som skapats av Element Animation med titeln The Element Animation Villager Sound Resource Pack TEAVSRP, som är baserat på byborna som visas i sina fläktvideor. Byborna lades av Dan Lloyd, Director of Element Animation. Trading är en spelmekaniker som låter spelaren handla med NPC-bybor Spelaren kan antingen köpa saker med smaragder eller använda objekt för att köpa smaragd. Rätt att klicka på en bybor öppnar handelsgränssnittet, vilket har en malm mer av Villare i byarna har olika yrken, vilket påverkar de erbjudanden de gör. En smed kommer bara att sälja rustning, verktyg och vapen, medan en bonde kommer att sälja dig olika matvaror och verktyg. Priset bybor frågar ställs, men inte alla bybor debiterar Samma belopp för samma föremål Men byborna kommer att generera nya erbjudanden som kan vara samma föremål i större eller mindre kvantiteter med ett annat pris Men byborna kommer bara att skapa ett nytt erbjudande när den sista föremålet de har erbjudit högst föremål har varit handlas en gång tidigare. Villagers genererar bara ett nytt erbjudande när handelsfönstret är stängt och de kommer att avge lila partiklar i några sekunder. Det nybildade erbjudandet kan antingen vara ett nytt objekt eller en vara som de redan sålde, vilket kommer att skriva över det gamla erbjudandet Detta nya erbjudande kan vara sämre, så det kan ta tid för att få dem att sänka priset till dina önskemål. Blacksmith köper. Kok 16-23 för 1 smaragd. Diamond 4-5 för 1 smaragd. Iron ingot 8-9 för 1 emera ld. Gold ingot 8-9 för 1 smaragd. Blacksmith sells. Diamond ax 1 för 9-11 smaragd. Diamond Hoe 1 för 7 smaragd. Diamond Pickaxe 1 för 10-11 smaragd. Diamond Spade 1 för 7 smaragd. Diamond Sword 1 för 12-13 smaragder. Iron ax 1 för 6-7 smaragder. Iron Hoe 1 för 4-5 smaragder. Iron Pickaxe 1 för 7-8 smaragder. Iron Spade 1 för 4-5 smaragder. Iron Sword 1 för 7-10 smaragder. Järnhjälm 1 för 4-5 smaragder. Iron Chestplate 1 för 10-13 smaragder. Ironben 1 för 8-9 smaragder. Iron Stövlar 1 för 4-5 smaragder. Hjälmhjälm 1 för 5-6 smaragder. Chain Chestplate 1 för 11 -14 smaragder. Chain ben 1 för 9-10 smaragd. Chain Stövlar 1 för 5-6 smaragd. Diamond hjälm 1 för 7 smaragd. Diamond Chestplate 1 för 16-18 smaragd. Diamond Ben 1 för 11-13 smaragd. Diamond Stövlar 1 för 7 smaragd. Farmare köper. Kokad fisk 9-12 för 1 smaragd. Gold ingot 8-9 för 1 smaragd. Råg Kyckling 14-17 för 1 smaragd. Vet 18-21 för 1 smaragd. Vål 14-21 för 1 smaragd. Bönder säljer. Arrows 5 för 1 smaragd. Bra 3-4 för 1 smaragd. Kokad kyckling 7-8 för 1 em erald. Cookies 8-10 för 1 emerald. Flint 2-3 för 1 smaragd och 10 grus. Flint och stål 1 för 3 smaragd. Melon skiva 5-8 för 1 smaragd. Shear 1 för 3 smaragder. Librarian köper. Book 12- 14 för 1 emerald. Paper 19-29 för 1 emerald. Written bok 1 för 1 emerald. Gold ingot 8-9 för 1 emerald. Librarian sells. Bookshelf 1 för 3 emeralds. Clock 1 för 10-11 emeraldspass 1 för 10-11 smaragder. Glas 4-5 för 1 smaragd. Priest köper. Gold göt 8-9 för 1 smaragd. Favorit säljer. Bottla o förtrollande 2-4 för 1 smaragd. Raw nötkött 1 för 7-10 smaragder. Glowstone 2-3 för 1 smaragd. Redstone damm 2-4 för 1 smaragd. Presten kommer också att förtrolla ditt järn och diamant svärd, axlar, pickaxes och chestplates för 2-4 smaragder per objekt. Köpare köper. Guld göt 8-9 för 1 smaragd. Raw Beef 14 -17 för 1 smaragd. Raw Porkchop 14-17 för 1 smaragd. Coal 16-23 för 1 smaragd. Köpare säljer. Steak 6-7 för 1 smaragd. Kokt Porkchop 6-7 för 1 smaragd. Saddle 6-7 för 1 smaragd. Läderlock 1 för 2-3 smaragd. Löv tunika 1 för 4 smaragd. Långbyxor 1 för 2-3 smaragd. Stövlar 1 för 2-3 smaragder.

No comments:

Post a Comment